Er det sikkert at tage på charter til Tyrkiet?

Blog Fora Charterrejse Er det sikkert at tage på charter til Tyrkiet?

Tagget: 

Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Backpackeren 1 måned siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Hans
    Participant

Hej,

Efter alt det der er sket i Tyrkiet, er det så sikkert nok at tage på en almindelig charterferie dertil?
    Min kone og jeg har kigget på afbudsrejser, men vi ved ikke, om vi tør købe 🙂

Er der nogen, der har været i Tyrkiet fornyligt, som kan sige go eller no go?

Backpackeren
    Keymaster

Hej Hans,

Jeg kan godt forstå din usikkerhed omkring Tyrikiet. Der er meget uro, og er man dansk-tyrker, bliver man frarådet rejser til Tyrkiet 🙂

Men som almindelig bleg dansker skulle det være sikkert at rejse til Tyrkiet, så længe man bare sørger for at holde sig minimum 10 kilometer væk fra grænsen til Syrien og Irak, da der er stor risiko for kidnapninger mm.

Jeg har selv nogle vennepar, som har taget turen dertil både sidste år og i år, og de havde alle en god og behagelig ferie. Du skal selvfølgelig tage dine forholdsregler og være lidt ekstra opmærksom og forsigtig.

Tjek endelig gerne udenrigsministeriets rejsevejledning for Tyrkiet (http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/tyrkiet/) inden i booker, da de oplyser, hvilke provinser I skal holde jer fra 🙂

Hvis I ikke føler jer sikre, vil jeg anbefale jer at tage til Grækenland eller lignende, så I ikke er anspændte under hele ferien 🙂

Rigtig god dag (og ferie)!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Globetrotting

Copyright © Globetrotting.dk